Jumaat, 16 Oktober 2009

Kerja.........

Salam semua,
Ada dua lagu yang ada kena-mengena dengan kerja tetapi berbeza tujuannya.

La La La Laaa… La, hari-hari kerja!
La La La Laaa… Bosan dengan kerja, haha!
La La La Laaa… La, hidup harus kerja, kerja!
La La La Laaa… La, hari-hari kerja!
La La La Laaa… Bosan dengan kerja, haha!
La La La Laaa… La, hidup harus kerja, kerja!

Dan.......,

Makin aku meronta
Makin aku didera
Makin aku mencuba
Makin aku terseksa
Katakanlah sayang

Aku hanya berangan
Hentikanlah...... Kerja gila
Hentikanlah.... Kerja gila
Hentikanlah.....
Kerja gila ini

Tapi,kedua-duanya boleh dikatakan mengambarkan perasaan saya pada kerja dan kehidupan saya.Tak tahu la mungkin dah terlalu lama kerja sehingga timbul perasaan bosan yang kronik.Mungkin saya tak sama dengan mereka yang boleh bertahan sehingga 20-30 tahun kerja di tempat yang sama atau mungkin mereka sendiri bosan tetapi kerana tiada peluang untuk mencari kerja di tempat lain maka terpaksa la mereka berada di tempat yang sama sehingga tiba masa untuk pencen.........Dan saya sendiri sedang menunggu masa yang sesuai untuk melepaskan kerja saya ini dan memulakan langkah baru dalam bidang lain walaupun suami saya sebenarnya amat-amat tidak menggalakkan....Ada masanya kita terpaksa memikirkan diri kita dahulu,apa yang kita inginkan disamping tidak mengabaikan tanggungjawap kita kepada keluarga dan saya fikir saya tetap akan menjalankan tanggungjawap saya walaupun saya sudah tidak lagi kerja makan gaji.......
Cuma masanya belum tiba.....

1 ulasan:

  1. betul..betul..betul..
    wahh nampaknya kak ima memang dah nekad sungguh yerr..
    semoga berjaya dengan apa jua yang akan buat kelak

    BalasPadam