Selasa, 19 Januari 2010

Trauma......

Salam,
Trauma yang melanda,
Menikam-nikam jiwa,
Selemah aku lemah,
Daku berserah,
Trauma yang kurasakan,
Hanya padamu Tuhan,
Yang memahami..............

Trauma yang dialami selalunya mengambil masa hampir 1 minggu untuk beredar dan adakalanya berlanjutan sehingga 2 minggu......Tidur malam sering diiringi dengan mimpi yang menyebabkan kita mengigau dan hampir meracau.Dan,dalam keadaan saya yang begini saya amat-amat takut dilanda trauma.........Kerana 5 bulan lepas saya dah hadapi trauma memandu yang mengambil masa selama 3 minggu untuk pulih dan semalam trauma lain pula tapi kerana kereta juga.....emmm......payah nak ulang cerita tu....macam bila saya cerita dengan suami saya....cara dia tanya bukan macam nak menenangkan perasaan saya tapi lebih kepada nak tahu macamana boleh jadi macam tu........Dan trauma itu saya terbawak sehingga tidur......lebih kepada tidur ayam sebab susah nak lelap mata tapi bila dah terlelap sampai mengigau pula,baby saya pun diam je agaknya dia dapat rasa masa ni perasaan ibu dia tidak tenang......Yang paling saya takut sebab masa tu Firdaus ada dalam kereta bersama saya tapi alhamdullilah Firdaus tidak alami trauma macam saya.....walaupun dia cakap takut tapi masih dalam nada relaks....kaki pun dah macam tak boleh nak beridiri - lemah jek.Nasib baik juga ada yang sudi nak tolong........dan disaat itu apa yang saya fikir dan amat harapkan adalah alangkah bagusnya kalau suami saya bekerja dekat dengan rumah supaya bila berlaku perkara macam itu senang dia nak balik dan tolong saya.Dan alangkah baiknya kalau saya tidak lagi perlu memandu untuk ke pejabat - dalam ertikata lain tidak lagi bekerja makan gaji.....saya cuma nak uruskan hal persekolahan anak-anak je walaupun saya masih perlu memandu untuk menghantar anak ke sekolah tapi tekanannya mungkin berbeza.........entah la.
Yang saya pasti trauma terbaru ini akan mengambil masa untuk hilang.........
Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan