Rabu, 10 Ogos 2011

Check-up di PPUM

Salam,


"Haiiiii....rasa macam baru jek datang sini buat check-up"...itu kata2 En Suami semasa menghantar saya untuk booking appointment date di PPUM pada hari Selasa lepas.Huhuhu.....nak tergelak pun ada,takut pun ada.......

Memang la baru cik abang sayang ooiiii......tahun lepas bulan April saya baru je check-out dari sini dan kini lagi sekali kena check-in.Huh sedey............walaupun takut (sebab sepatutnya kena pegi buat blood test lepas bersalin Arissa tp saya tak pegi :p),saya rasa seronok sebab saya akan mendapat BABY.......siapa yang tidak seronok bila nak dapat baby,kan!Dan,saya pun selalu juga tanamkan dalam hati bahawa saya telah berusaha untuk mengelak dari mengandung tapi rezeki Allah nak beri kenalah redha dan bersyukur.Terima dia dengan rasa gembira supaya tempoh 9 bulan kandungan dilalui dengan rasa seronok dan senang.

Esok,Khamis 11.8.11 kena terus pergi PPUM untuk check-up seterusnya kerana kandungan telah masuk 8 bulan.....kejap je,kan.......Kalau ikutkan kena check-up pada 25.8.11 tapi bila jururawat tu tengok rekod bersalin dimana saya telah bersalin secara pembedahan sebelum ini,dia minta saya datang pada 11hb.Saya benar-benar berharap agar kali ini dapat bersalin secara normal......kerana sukar untuk berpantang dan berehat apabila anak-anak dan kerja rumah perlu diuruskan sendiri.Sekurang-kurangnya kalau bersalin normal tempoh untuk pulih lebih cepat....mungkin 1-2 minggu sedangkan kalau c-sec ianya mengambil masa lebih dari 1 bulan dan kalau jahitan dalam mengambil masa 6bulan ke 1 tahun.Letih jugak sebab Arissa masih mahu didukung walaupun dah berjalan sendiri.......nak dukung baby lagi...huhuuhhuu sedih........

Bila keadaan begini berlaku,saya memang benar-benar berharap agar En suami bekerja waktu normal-office hour.Kerana dia pasti ada dirumah pada waktu hujung minggu untuk menjaga anak-anak yang lain..emmmm bukanlah anak-anak yang lain tu perlu dijaga sangat-Fikri 10thn,Ain 9th,Firdaus 6thn dan Arissa 1thn 4 bulan cuma boleh la En suami tolong uruskan makan minum anak2 tu tanpa perlu saya ke dapur.Memang dah lama tak pernah rasa berpantang yang benar-benar makan-tidur-rehat-bersantai-dengan baby sahaja 24jam.Sebab itu kali ini saya bercadang hendak menghantar Firdaus ke tadika walaupun dia terpaksa balik lewat apabila En suami habis kerja jam 8 mlm-2 hari je pun.Hanya waktu anak-anak ke sekolah dan Arissa ke rumah babysitter je lah saya dapat berehat dan relaks......Pengalaman semasa berpantang selepas melahirkan Arissa mengajar saya supaya tidak mengalakkan Firdaus tinggal dirumah sepanjang 2 bulan tu.....penatnya melayan dia apatah lagi saya bersalin secara c-sec.Sakit amat sangat apabila perlu bangun-duduk-bangun-duduk untuk melayan kehendak dia yang kejap2 nak minum,kejap2 nak makan.Sebab itu saya benar-benar berdoa semoga dapat bersalin secara normal kali ini.

Jumpa lagi.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan