Selasa, 13 September 2011

Minggu 38.......

Assalam,


Esok check-up lagi di PPUM untuk minggu ke 38.....Kemalasan untuk bekerja akibat penat dah lama ada tapi tidak pernah berani nak minta MC dari doktor....cukup sekadar time-slip...huhuhuhuhuuu.


Alhamdullilah,setakat minggu ke 38 ni BP masih di tahap selamat..emmmm.....risau masa nak bersalin kalau-kalau tetiba BP naik mendadak lak.Tak tahu sebab apa .....adakah kerana saya minum Hi-Goat sewaktu awal kehamilan?Tapi kalau baca mmg Hi-Goat boleh mengawal tahap BP kita.......tapi saya cuma sempat minum 1 kotak je sebab dealernya dah pindah tempat lain dan malas lak nak order secara on-line.....tak terdesak kata hati.......En Suami kata cubalah selawat ke doa ke.....sebab bila tiba nak check BP je mesti saya nerves..hehhehee.Entah...tak tahu kenapa......


Setakat ini memang sering berlaku kontraksi palsu (Braxton Hicks)....dah mula rasa sejak minggu 34.Tapi oleh kerana namapun palsu takde la saya risau sangat lagipun ini kandungan ke 5 so serba sedikit dah tahu apa yang patut berlaku kalau dah dekat nak bersalin.Cuma saya harap biar la tanda yang keluar tu sama macam masa saya nak bersalinkan Farah Ain.....sakit dari jam 1am untuk tempoh berselang 15 minit dimana tanda darah keluar pada jam 5am.....ketika itu sakit dah berselang 10-5 minit.Dihantar ke HKL pada ketika azan subuh oleh Umi (babysitter Fikri di Tmn Melati) dan bersalin dalam jam 7am hari yang sama dan En Suami siap tunggu disana sebab kerja shift malam.......lega.Dan besarlah harapan saya agar kali ini En Suami ada di rumah....tak nak menyusahkan orang lain.Cuma bilakah masanya?


Dan, sesekali rasa kebas dan krem di kawasan pinggang dan belakang badan berlaku...memang menyiksakan terutama ketika saya memandu......Itu juga salah satu punca mengapa saya rasa macam malas nak kerja.......T_T.Masih memandu diwaktu ini?...huhuhuuhuu sedey kan......tu la En Suami kerja jauh sangat,kerja shift pulak dan out of the way untuk ke tempat kerja saya.Jadi,saya memang5x ambik kesempatan bila OFF DAY dia, suruh dia hantar pi kerja......Thank you sayang sebab sedia berkhidmat tanpa banyak persoalan (...ye ke????).


Cuma harap En Suami boleh ubah rasa keperihatinan En Suami memandangkan ini adalah anak yang ke 5....takkan masih nak main game kat HP ketika melawat isteri bersalin???Takkan apa2 keperluan isteri masih perlu dijelaskan dan diminta sedangkan ini adalah kelahiran ke5 sedangkan sepatutnya En Suami dah sediamaklum apa yang diperlukan....(dengan nada kecewa sikit...).


Tolong ye En Suami............




Wassalam..............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan