Isnin, 12 Disember 2011

EBM dan Deep Freezer.....

Salam,
Kali ini rezeki yang Allah beri tidak akan saya sia-siakan dimana selepas melahirkan Arissa saya mula mengumpul EBM bila lagi 1 bulan hendak mula bekerja yang mana ada masanya pam ada masanya tidak.Itu yang menyebabkan stok cepat susut.Belajar dari pengalaman dan juga setelah rajin melayari blog-blog ibu menyusu tegar kini saya mula mengumpul EBM selepas 5 hari melahirkan.Tapi saya tidak sempat merekodkan berapa oz keseluruhan jumlah EBM yang saya kumpul dari tarikh tersebut hingga saya mula bekerja.....malas sebenarnya..*_*.Tapi yang pasti freezer peti sejuk saya penuh sesak hingga tiada ruang utk benda lain.Adakalanya bagi menjimatkan ruang,storage bag bersaiz 8oz tu saya penuhkan hingga 7oz.
Ini gambar freezer saya terkini.......
Memenuhi setiap ruang sehingga nak bekukan icepack pun takde tempat....

Oh...ya,perkenalkan gadget baru di rumah saya...Deep Freezer khusus untuk EBM saya.

"Ya Allah,permudahkanlah usahaku untuk menyusukan anakku selama mana yang Engkau izinkan dan aku bersyukur setiap limpahan rezeki yang Engkau berikan" Amin.
Wasalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan