Jumaat, 23 Oktober 2009

Kerja.........

Salam semua,
Alhamdullilah,Jumaat tiba lagi.....setiap hari Isnin saya bertanya bilakah tiba hari Jumaat.Mengapa? Sebab malas nak memandu....macamana orang lain boleh mempunyai minat dan hobi memandu yek? Mungkin kerana mereka bukan penakut macam saya......Dan,kekadang saya jadikan alasan itu untuk berhenti kerja yang menyebabkan saya diketawakan oleh suami saya......emmmm kalaulah dia tahu apa yang bergolak dalam hati saya di setiap pagi bila saya memegang stereng kereta! Mungkin ada juga dikalangan pembaca yang turut ketawakan saya tapi jangan terkejut bila saya katakan ada dikalangan lelaki juga mempunyai fobia macam saya......LELAKI yang kita tahu punya perasaan berani dan mengaku diri gagah ada perasaan fobia bila memandu........eemmm macam pelik,kan.Tapi,kalau dah takut tu tak kira apa jantina pun sebenarnya.Saya dah cuba relaks bila memandu tapi bila nampak kereta bersimpang-siur mula la berpeluh tapak tangan.....kadang-kadang sampai aircond pun lupa nak 'on'.......emmm patut le rasa panas je dalam kereta......haaahahaha.Bila dah selamat sampai ofis @ rumah, saya relaks jap dalam kereta sebab nak hilangkan rasa lenguh (gigil) kaki saya.....pasni nak panjat tangga lagi,kan.Keluar pun awal pagi,6.45am saya dah bergerak sebab tak nak bertembung dengan kesesakan tapi waktu balik tak dapat nak elak le sebab lagi lambat balik lagi banyak kereta...so terpaksa redah je la.....
So.....ALHAMDULLILAH hari Jumaat dah tiba......pasni Sabtu, Ahad....ALAMAK dah masuk Isnin.......cepatnya......:-(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan