Selasa, 3 Januari 2012

EBM....

Salam wahai pembaca,

Setelah tamat 30 hari pemgambilan SET B,stok simpan EBM saya bagi bulan Disember 2011 adalah sebanyak 671.5 oz.Tidak pasti ada berapa oz semua sekali (Nov+Dis) tetapi yang pasti DF saya dah penuh sesak kerana baru hari ini saya mula menggunakan EBM bulan Nov.Saya memang perlu sentiasa menggunakan EBM (2 fresh+ 4 EBM) agar rotation EBM berjalan dengan lancar dan tidak akan expired...sedih ooo kalau EBM dibuang akibat kelalaian sendiri.Walaupun simpanan EBM dalam DF boleh bertahan selama 6 bulan namun kenapa saya perlu simpan sahaja EBM selama itu sedangkan setiap hari saya perlu pam dan simpan stok baru untuk bulan-bulan akan datang aka merudum.Maka sebab itu rotation/pusingan penggunaan EBM perlu dilakukan lagipun lagi FRESH susu lagi baik untuk anak kita,kan.
Tapi hari ni takde eletrik selama 5 jam (10am-3pm) kalau mengikut notis yang dikeluarkan oleh pihak Penyelengara Bangunan.....besar le harapan saya semoga EBM tu terselamat semuanya kerana saya dah 'tanam' dengan ais-ais batu....Amin.Kerana itulah stok utk kegunaan Jan-Mac2012,insyaAllah.
Wasalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan