Jumaat, 20 Januari 2012

Penat...........

Salam wahai pembaca,
(lukisan pertama dari En Muhd Fikri yang tidak akan saya lupakan.....)















Hari ini saya berjaya menjalankan tanggungjawap yang perlu dipikul apabila ada anak yang susah nak ke sekolah....huhuhuhuuu.Memandangkan hari ini hari Jumaat,saya perlu mengambil En Muhd Firdaus dari taska kemudian hantar ke sekolah....sebab semalam dia beritahu..."cikgu pesan supaya tidak datang awal...cikgu suruh datang pukul 1..."....emmm..."adakah...?"...alasankah?....apapun saya turutkan juga agar dia pergi ke sekolah...
Mungkin Cik Farah Ain dan En Muhd Fikri sedikit jengkil....boleh ke guna perkataan itu?....bila dapat tahu En Muhd Firdaus dihantar ke sekolah yang mana masa diorg dulu bukan jarang-jarang-jarang-jarang malahan tak pernah ibu hantar ke sekolah waktu tengahari....maafkan ibu wahai anak-anak sebab masa itu ibu belum berani bawa kereta (masa tu lesen berusia 4 tahun) dan kita hanya ada sebuah kereta yang sedang digunakan oleh ayah kamu yang tercinta....boleh ke terima "alasan" ibu tu???
Sebenarnya, itu menunjukkan Cik Farah Ain dan En Muhd Fikri adalah anak2 yang bertolenrasi....tidak seperti En Muhd Firdaus yang lebih gemar mengugut merajuk bila kehendak tidak dituruti.Terima kasih kerana sentiasa memahami keadaan ibu yang sibuk utk bersiap ke tempat kerja diwaktu pagi walaupun kalian sehingga kini amat susah untuk dikejutkan kecuali bila nak balik kampung....tak perlu kejut dah boleh bangun sendiri.....namun dalam sekelip mata En Muhd Fikri sudahpun masuk tahun 5...ye ke sekelip mata? Tapi bila teringatkan susah-payah masa dulu dan masa mula-mula anak2 bersekolah memang tidak sangka masa begitu cepat berlalu.........dari bertiga tetiba dah berlima anaknya...:P
Melayan kerenah anak2 memang memenatkan terutama jika saya seorang dirumah...sekrg ini saya melayan 4 jenis perangai yang berbeza sementara menunggu Cik Farah Airin besar dan memiliki perangainya sendiri dan semoga ALLAH sentiasa memelihara hati saya agar tabah,sabar dan kuat melayan kerenah mereka.....kerana pabila mereka telah dewasa dan pergi meninggalkan kami bagi mencapai cita-cita masing-masing pasti ianya akan menjadi kenangan terindah...kan En Suami!
Jumpa lagi........insyaAllah.
Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan