Rabu, 25 Januari 2012

Semakin membesar....2

Salam wahai pembaca......,
InsyaAllah,lagi 2 bulan Cik Farah Airin akan berusia 6 bulan.Saya beritahu bbsitter Cik Airin_k Ida, yang saya hanya akan mula  memberi makanan kepada Cik Airin apabila dia berusia 6 bulan.....Walaupun jawapan K Ida tu agak menggetarkan perasaan saya...wow menggetarkan....hehehhee namun saya benar-benar berharap Cik Farah Airin hanya akan mula makan selepas berusia 6 bulan.K Ida kata..."klu dia tak meragam boleh la....kalau dia meragam akak bagi je biskut pada dia"...ooooo tidak la hendaknya.........Saya buat alasan...tak yah la makan awal ye sbb Cik Airin dah tembun....hehhehee.Boleh?
Dan,saya dalam perancangan mencari HAND BLENDER.....sejak melahirkan Cik Arissa saya dah cari benda ni....bukan sebab tak jumpa tp sebab budgetnya asyik ketandusan jek....semoga kali ini saya berjaya mendapatkannya,AMIN.......*_*.Masa Cik Arissa dulu memang projek penyediaan makanan utknya kurang menjadi....saya cuma sempat menyediakan bekal makanannya setakat usianya 8 bulan sahaja......gara-gara kurang kelengkapan......tiada THERMOS untuk bekal makanan panas dan tiada HAND BLENDER yg boleh membuat puri makanan dgn lebih baik...alasan ke tu?Tidak,sbb saya tetap buat bekal makan dan menggunakan blender biasa...cuma makanan yg diblend tu samada tidak begitu halus atau terlalu cair dan sudahpun sejuk ketika Cik Arissa hendak makan......@_@
Jadi,saya berdoa semoga misi saya pada kali ini lebih teratur dan berjaya..........
Tak sabar nak sediakan makanan yang menarik utk Cik Airin....sama macam saya seronok menyediakan BENTO untuk En Fikri,Cik Ain dan En Firdaus bila mereka ke sekolah.Emmm.....belum boleh dianggap BENTO sebenar kerana belum lengkap aksesorinya......namun saya berusaha menyediakan bekal yg menarik supaya anak-anak suka bawa bekalan dari rumah........Tapi kalau ikutkan memang saya ni jenis sukakan gadget yang unik-unik tidak kira samada peralatan tulisan hingga ke barangan dapur...memang suka......
So,saya akan update jika saya telah berjaya memilik HAND BLENDER itu.....tungguuuu.
Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan