Isnin, 5 Ogos 2013

Mak.....

Aku rindu dengan mak!!!
Aku rindu dengan mak bila aku gaduh dengan Ain....
Aku rindu dengan mak bila mengenang masa aku kecil dulu....
Aku rindu dengan mak bila aku gaduh dengan Ain....
Aku muhasabah diri.....
Mak...ampunkan aku jika aku dulu tidak seperti aku sekarang...
Mungkin kerana kesilapan dan kealpaanku itu
Allah ujiku dengan anak yang sebegitu....
Aku redha...

Mak...aku sayangkan mak kerana mak segala-galanya...
Aku tiada orang lain selain dari mak...
Aku tiada AYAH......
Walaupun kita pernah susah namun aku tidak menjadikan itu sebab utk membenci mak...
Aku sedar mak selalu berusaha untuk kami...
Aku tahu mak sering susah kerana kami....

Maafkan aku mak kerana tidak selalu menjenguk...
Bukan tiada masa namun ada saja halangannya....
Maafkan aku mak kerana tidak selalu menghubungi...
Bukan tidak mahu malahan dalam hati meronta-ronta..
Tapi aku seakan-akan kaku bila ingin berbicara.....

Mak...
Aku benar-benar teringin membawa mak datang ke rumah...
Kenapa mak tidak mahu ke rumahku walaupun dijemput?
Aku tidak kaya tapi aku mahu berkongsi kesenanganku dengan mak....
Mak...
Aku rindu tiada siapa yang tahu....
Mak...
Semoga doa dalam solatku sampai kepadamu...
Aku mendoakan agar dirimu diberi kesihatan yang baik...
Aku mendoakan agar dirimu dalam keadaan sejahtera....
Aku doakan agar dirimu berada dalam golongan yang diampunkan...

Doaku dalam sujud...
Ya Allah, ampunilah dosa-dosaku serta kedua ibu bapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan