Jumaat, 16 Disember 2011

Stok EBM...

Salam wahai pembaca,
Mengumpul EBM adalah tugas yang perlu saya lakukan samada penat,siang mahupun malam demi mencapai impian agar dapat memberikan yang terbaik buat Airin dan juga Arissa selagi diizinkan Allah.Target saya adalah untuk mengumpul 520oz sebulan kerana itu anggaran keperluan bekalan susu untuk anak saya semasa di rumah pengasuh-4oz x 5 botol x 26 hari.Sejak saya mengambil SET B bermula 1 Disember lalu sehingga semalam15hb Disember 2011 saya telah berjaya mengumpul EBM sebanyak 331.5oz dan saya masih memerlukan sebanyak 188.5oz bagi mencukupkan jumlah yang diperlukan.Jika jumlah yang dikumpul melebihi target tentulah ianya merupakan BONUS yang amat bermakna buat saya.Semoga pengambilan SET B akan terus membantu usaha saya untuk mengumpul dan membekalkan EBM serta FBM yang secukupnya.......insyaallah,amin.Saya juga cuba menyediakan FBM untuk Arissa walaupun dia cuma dapat waktu malam sahaja....yang penting dia masih dapat merasa nutrisi dari susu ibu.Saya masih rasa sedih kerana tidak dapat menyusukan Arissa sehingga dia berusia 2 tahun namun saya bersyukur kerana sekurang-kurangnya saya telah berjaya melepasi tahap exclusive breastfeed sehingga dia mencapai usia 6 bulan.....saya masih menyusukan dia sehingga dia berusia 8 bulan apabila susu saya semakin mengering setelah disahkan mengandung semula.Dan saya percaya ada hikmah bagi apa jua yang berlaku dan saya tetap bersyukur kerana dikurniakan Airin yang comel..........
Jadi,ibu akan terus bekerja-keras untuk 2 bayi ibu itu...........
Wasalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan